آبگرمکن

قطعات آبگرمکن مخزنی گازی

بسم الله الرحمن الرحیم

قطعات آبگرمکن مخزنی گازی

برای مشاهده و خرید اینترنتی آبگرمکن گازی و برقی از دیجی کالا  اینجا کلیک کنید

مقدمه

قطعات آبگرمکن مخزنی گازی یکی از احتیاجات اولیه و بسیار مهم بشر در هنگان سرما و در فصل های سرد سال داشتن آبگرم بیست و چهار ساعته است که براحتی و فقط با یک شیر حمام یا شیر ظرفشویی آشپز خانه در دسترس قرار بگیرد. گذران سرمای طاقت فرسای پاییز و زمستان بدون داشتن وسایل گرمایشی مانند بخاری ها برای گرم کردن محیط و فضای خانه یا محل کار و آبگرمکن برای داشتن آب گرم فوری اچتناب ناپذیر است و قابل اقماض نیست.

ما در مقاله قطعات آبگرمکن مخزنی گازی سعی داریم به معرفی یکی از پر کاربرد ترین آبگرمکن ها در جامعه فعلی ایران بپردازیم آبگرمکن های گازی بخاطر سوخت ارزان گاز نسبت به انرژی برقی و در دسترس بودن سوخت آنها از پر طفدارترین آبگرمکن ها هستند.

صفحه اصلی سایت فروشکالا 

رویه آبگرمکن مخزنی
نمونه ایی از آبگرمکن مخزنی ایستاده

قطعات آبگرمکن مخزنی گازی

ولوم آبگرمکن گازی

مشعل آبگرمکن گازی مخزنی

مخزن آبگرمکن مخزنی

شیر اطمینان آبگرمکن مخزنی گازی

ترموکوبل آبگرمکن گازی مخزنی

ترموستارت آبگرمکن برقی مخزنی

بذنه آبگرمکن

محفظه احتراق آبگرمکن مخزنی گازی

پایه های شاسی که مخزن آب بر روی آنها قرار می گیرد

ولوم آبگرمکن گازی

معرفی قطعات آبگرمکن مخزنی گازی

 رگلاتور آبگرمکن گازی:

اولین موردی که در بحث قطعات آبگرمکن مخزنی گازی مورد بررسی قرار می دهیم قطعه رگلاتور آبگرمکن گازی است. یکی از مهمترین و اساسی ترین قطعات برای کار کردن و تولید آب گرم مورد نیاز افراد یک محل رگلاتور است در صورت خرابی یا ایجاد مشکل در رگلاتور، آبگرمکن از کار می افتد و یا ممکن است نشت گاز به بیرون داشته باشد.

در صورت احساس بوی گاز باید به دنباب علت بگردیم و اگر مشکل از رگلاتور گاز بود آنرا تعمیر یا تعویز نماییم. کار تعمیر و یا تعویض رگلاتور آبگرمکن گازی بخاطر حساسیت و مسئله امنیت و خطراتی که ممکن است بوجود آورد بهتر است با کمک افراد دارای دانش و یا تجربه در تعمیر رگلاتور انجام شود.

آبگرمکن دارای دو رگلاتور است یکی رگلاتور گاز و دومی رگلاتور آب که در صورت خاموش شدن آبگرمکن گازی این رگلاتور گاز است که خراب می باشد.

مخزن آبگرمکن مخزنی( ایستاده، زمینی)

مخزن آبگرمکن استوانه ایی است که از ورق های فولاد گاروانیزه تولید می شود. برای تولید مخزن آب آبگرمکن به این دلیل از ورق فولاد گاروانیزه استفاده می شود تا از اکسیده شدن و زنگ زدگی مخزن فولادی جلو گیری کند زیرا فلز فولاد در مقابل رطوب و اکسیژن مقاوت کمتری دارد برای همین است که ورقه های فولادی را در روی قوطه ور می کنند و به اصطلاح پشت و روی این ورقه ها را گاروانیزه می کنند.

ضخامت ورقه های فولادی را از نوع ضخیم انتخاب می کنند مخزن آبگرمکن را معمولا از ورقه های 3 یا 4 میلیمتر انتخاب می کنند تا در مقابل فشار بخار آب گرم بتواند مقاومت لازم را داشته باشد.

مخزن آبگرمکن مخزنی

مخزن آبگرمکن مخزنی ایستاده همانطور که مشاهذه می فرمایید در زیر آن پایه های شاسی آبگرمکن قرار دارند.

مشعل آبگرمکن گازی مخزنی

در این قسمت از مقاله قطعات آبگرمکن مخزنی گازی به قطعه مهم دیگری می پردازیم. مشعل آبگرمکن گازی مخزنی یکی از مهمترین و ضروری ترین قطعات درآبگرمکن است طبیعی است که این قطعه باید طبق استاندارد ها و از مواد و الیاژی مقاوم در برایر گرما و آتش تهیه شوند. ضمن اینگه قدرت و توان گرمادهی شعله های این آبگرمکن ها باید متناسب با ظرفیت و اندازه مخزن و دارای توان لازم برای گرم کردن بموقع آب مخزن آبگرمکن باشد جنس مشعل از فولاد و یا از چدن انتخاب می شود شعله پخش کن هم باعث می شود تا شعله های گاز بخوبی ذر زیر مخزن پخش شود و با گرم کردن آب درون مخزن شود..

مشعل آبگرمکن گازی مخزنی

تصویر بالا مربوط به مشعل آبگرمکن گازی مخزنی است همانطور که می بینید دارای شعله پخش کن در سر لوله مشعل آبگرمکن است.

بدنه آبگرمکن زمینی گازی

بدنه در حقیقت پوشش بیرونی آبگرمکن است و اکثر قطعات آبگرمکن یا درون آن قرار می گیرند را بر روی این قطعه سوار می شوند درست است که بدنه وظیفه خاص فنی یا امنیتی ندارد ولی شکل و شمایل آبگرمکن را نشان میدهد. و ذوق و سلیقه طراحان و تولید کنندگان آن محصول را برای جلب نظر مشتریان نشان می دهد. قطعه مهم یعنی مخزن در درون این بدنه قرار می گیرد. 

برخلاف مخزن که بخاطر فشار آب و بخار در تولیدآن از ورقه های فولادی کاروانیزه 3 یا 4 میلیمتری استفاده می شود در تولید بدنه از ورق های آهنی 7/. استفاده می شود البته برای پوشش ورق فلزی بدنه از لعاب کاری یا رنگ مخصوص کوره استفاده می کنند تا در برخود با آب و اکسیژن اکسیده نشود و زنگ نزند.

شیر اطمینان فشار بخار آبگرمکن مخزنی

گرم شدن آب در مخزن ابگرمکن مخزنی ممکن است برای افراد موجود در محیط و خود قطعات آبگرمکن خطراتی را بوجود بیاورد برای این منظور قطعه ایی بنام شیر اطمینان بر بالای آبگرمکن قرار می دهند. شیر اطمینان بمحض بالا رفتن فشار درون مخزن مقداری از سیارات آن را تخلیه کند و این خطرات احتمالی را کم و یا از بین می برد. جنس این قطعه از چدن است این یک قطعه امنیتی در آبگرمکن های مخزنی بحساب می آید و از سرویس، تعمیر و یا تعویض آن نمی توان چشم پوشی کرد یا آنرا به عقب انداخت.

ترموکوبل آبگرمکن مخزنی گازی

این قطعه یکی از قطعات بسیار واجب و ضروری در هر وسیله گازسوز است و فقط مختص آبگرمکن نیست این قطعه  وظیفه قطع فوری گاز را در ضورتی که بهر دلیل شعله آبگرمکن خاموش شود را برعهده دارد.

 عملکرد این قطعه به این ضورت است که سر مسی این قطعه در درون شعله دائمی شمعک قرار می گیرد و از طریق گرم شدن و فرستادن سیگنال به بوبین به بوبین اطلاع می دهد که شمعک روشن است و در این حالت بوبین اجازه عبور گاز را برای شمعک و مشعل اصلی آن وسیله گازسوز را می دهد.

اما در صورت خاموش شدن شمعک سر ترموکبل گرمای خود را از دست می دهد و بوبین که فرکانسی دریافت نمی کند فورا گاز شمعک و مشعل اصلی را قطع می کند و آن وسیله بطور کل خاموش می گردد. عملکرد درست و صحیح این قطعه باعث جلوگیری از نشت گاز در محیط و احتمال ایجاد خطر انفجار و یا آتش سوزی می شود.

مشاهده و خرید آبگرمکن برقی
مشاهده و خرید آبگرمکن برقی
مشاهده و خرید آبگرمکن گازی
مشاهده و خرید آبگرمکن گازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *